Thursday, December 02, 2004

HIDUP INI

Sudah pergi awan kelabu
Ditiupi bayu lembut
Mentari menerangi bumi yang kelam
Sepurnama yang lalu

[]

Hidup tak selamanya indah dan hidup juga tak selamanya mendung…kalau dulu aku dipulau kini mereka yang meludah ingin menjilat kembali …memang pada mulanya sedih tidak terkira ..apakah salah ku sehingga aku diperlakukan begitu rupa ..akhirnya aku mengambil jalan mudah, “I don’t care anymore”, aku ingin hidup terus melangkah kehadapan, bukan kebelakang , life have to goes on …akhirnya aku tahu misi ku berjaya …mereka datang kembali, mungkin utk menuntut hak yang bukan mereka punya…mereka ingat aku sebodoh mereka tidak tahu apa yang telah mereka rancang, ku panjangkan syukur kepada yang Esa kerana telah memberi aku akal yang tajam ….



Rezekimu
Sedalam sumadera tiada penghujung
Sebesar angkasa tiada sempadan
Walaupun hanya sebiji zarah
Untuk kami hambamu ini…

[]

Tidak dapat diperhitungkan betapa besarnya rezeki Allah. Sentiasa cukup utk semua kejadiaannya…Cuma kita saja tidak mengerti ataupun buat buat tidak tahu…walaupun hanya bergaji ratusan ringgi ada hambanya yang masih mampu menyara anak seramai 9 orang…sehingga ke menara gading…ada pula yg bergaji puluhan ribu masih tidak mampu untuk menanggung isteri seorang.. pelikkan…

Sampai sekarang saya masih tidak boleh membuat seperti ibu saya lakukan…dulu suaminya hanya bergaji RM150 sebulan tetapi ibu boleh membeli tanah berekar-ekar….ibu belajar nya tidak tinggi , kerana tidak cukup wang ibu tidak dapat meneruskan pelajaran ke darjah 2…ibu tidak tahu membaca mahu pun menulis… tetapi ketika ibu meninggalkan kami, semua anak nya dapat sebidang tanah ataupun rumah ….dapat seurat rantai utk setiap anak gadisnya agar dijadikan kenangan…tapi saya …masih belum mempunyai anak masih berkais-kais setiap bulan…..bagaimana ya???

No comments: