Sunday, January 18, 2009

suara rakyat, suara keramat

:: Kuala Terengganu

semua telah tahu kuala terengganu telah ditakluki oleh PAS kembali. Orang terengganu tak boleh dibaca gerak hati mereka. sesiapa saja boleh mereka pangkah ... tetapi kali ini dilihat pengundi cina lah yang telah memberi sokongan kepada PAS... satu perubahaan yang amat ketara ... non muslim or non malay mulai percaya corak pemerintahan PAS... yang takut pada PAS adalah orang islam dan melayu itu sendiri ... mmmmm

kita sebagai pengundi perlu bijak bersilat jika tidak politikus tak kira dari mana parti akan memperkotak katik kan kita ... kembalikan demokrasi di landasan yang sepatutnya ...


:: Program Bantahan terhadap Israel

Saya lihat banyak pihak yang telah membuat bantahan terhadap kekejamaan israel ... dengan mengadakan rapat umum seluruh dunia... di sini juga tak kurang hangat ... bukan menyokong israel dan bukan tak kesiahan tengok kanak kanak kecil dibunuh lebih teruk dari anak kucing ... tapi saya rasa tak de guna kita membantah dng cara jalanan ... itu cara politikus nak meraih popular ... yang penting ada lah boikot ... boikot barang israel ... buat ceramah ugama di seluruh negara ... bagi idea bagai mana nak memboikot israel .. tok tok guru kena turun padang ... buat tulisan tulisan dlm blog dan surat khabar ... apa lagi .. kalau saya jadi pm semua penagih dadah tu saya hantar ke sana ... berjihad .. banduan banduan yang membunuh orang tu ... hantar kesana ... berjihad atas nama tuhan ... kalau mati pun at least dah tentu syurga dari merengkok di penjara makan tanggung.... (tu pasal saya tak jadi perdana menteri hahahhahahah)

yang dapat saya lakukan ketika ini adalah ... memboikot Mc'Donald dan Coke ... memang lah nampak macam lemahnya ... tapi kalau seluruh rakyat malaysia tak makan mc d mesti tutup bungkus restoren tu kan ... itu lah kuasa rakyat dan suara keramat !!!

No comments: